Fredag den 12

För att idag fyller min lillasyster 15 år, tänk om det endå var jag som fyllde år såhär tidigt på året då hade jag varit 18!

Sitter nu och jobbar i Anjas butik. Vädret är riktigt dåligt så det är inte en kotte i Skärhamn vilket är mindre kul. Men jag hjälpte Linn att hitta ett par jeans och så har jag själv blivit kär i en jacka. Jag jobbar extra för att idag åkte Hanna och Anja till varmare bräddgrader. Även Anna och Ewa har nu lämnat landet, så det är bara att hoppas att mitt smink inte tar slut.

Jag har jobbat sen klockan elva så jag har hunnit klicka runt en jäkla massa på nätet och kommit på att när jag blir stor så ska jag bli antingen: Djursjukvårdare, djurskyddsinspektör eller miljövetare. Har klickat runt på en massa universitet och högskolor. Men det lutar mest åt Halmstad nu. Dock såg inte arbetsmarknaden jättebra ut för alla mina drömyrken, men det löser sig nog. Vem vet jag kanske helt plötsligt ´ändrar mig, börjar gilla barn och blir dagisfröken. Chansen är väl relativt minimal men man ska aldrig säga aldrig.

Midsommar om en vecka! Det känns faktiskt inte alls bra, jag har ingen aning om vad jag ska göra. Men hade tänkt vara med mina favvosar Linn och Camy. Vi kanske kan åka någonstanns eller så. Men bara ett problem jag har 0kr. Men om jag har tur så kommer jag att få lite lön ifrån Coop på måndag, annars får jag helt enkelt vara pank fram tills den 27.

Som jag har sagt så skippade jag skolan idag för att jobba. Och jag misstänker att mina klasskompisar fick sina betyg idag, ingemar skulle maila mina. Men jag kommer att få vänta tills nästa vecka. Jag vet faktiskt inte alls vad jag har för betyg i de olika ämnena.

Har ju lovat Hanna att bloggen numera också ska innehålla nyheter, så jag kommer att skriva lite random nyheter här nu i fortsättningen (i 3 veckors tid)

http://www.tjuvlyssnat.se/ är världens bästa sida. Jag kopierade världens roligaste klipp!

Ica Supermarket, Alvesta

Pappa ~30 med dotter ~3 i kundvagnen står vid frysdisken. Plötsligt börjar flickan tjuta av glädje samtidigt som hon pekar på en mörkhårig kvinna ~35 med flätor.
Flickan: Ockatotta! Ockatotta!
Pappan: Nej, det tror jag inte...
Flickan: Ockatotta, OCKATOTTA! HEEEEEJ Ockatotta!!!
Kvinnan tittar upp och ser förvirrad ut, men vinkar åt den lilla flickan.
Flickan: Lappa ockatotta!
Pappan: Nej, det vill hon nog inte.
Flickan: JOOOO. Becka lappa ockatotta, NUUUUUU!
Flickan börjar gråta hysteriskt och pappan går försiktigt mot kvinnan i flätor.
Pappan (smått generat): Ursäkta mig, min dotter Rebecka tror att du är Pocahontas och vill klappa dig...
"Pocahontas" ger med sig och den lyckliga flickan får klappa henne en liten stund.



NYHETER

Sommarstarten har ju inte varit helt kalasbra som vi alla noh har märkt. Det är också den kallaste sommarstarten på 50 enligt SMHI

Det går kalasbra för dem som säljer alkohol till ungdomar, de (vi) dricker som mest runt skolavslutningen. Men dock så har ockå några åkt fast.

<3


Kommentarer
Postat av: Frida

Naglarna kan du göra hur korta du har om dem gör med tippar tror jag. :P



Almanackan kan du bestämma när dem skall börja:)

2009-06-12 @ 18:15:39
URL: http://fridajivby.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Svar: Varför kan man inte lägga ut bilder på sina barn?

2009-06-12 @ 20:44:16
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0