Djurplågeri är verkligen det VÄRSTA jag vet.

Nu slutade just körslaget och tyvärr vann inte Team Erik, jag som hejade på honom. Lite onödigt vetande så är jag släkt med Erik, vi är tydligen bryllingar. Tyvärr vet jag inte ens själv vad det innebär.

Jag i pausen så kom ett klipp ifrån uppdrag granskning eller nej föresten kalla fakta tror jag det var. Där man i alla fall ser hur okänsliga / grymma människor drar av dun från fåglarna. När de lever, det är verkligen helt sjukt att någon människa kan plåga ett djur så, det är verkligen inte okej! Jag kunde inte ens kolla på det, och det värsta är att jag själv har gynnat detta. Jag har själv en dunjacka, fruktansvärt tänker verkligen aldrig mer köpa något sådant. Det skulle i sådana fall vara om det kommer ut ekologiskt. Men jag som djurvän kan ju absolut inte gynna djurplågeri. Jag tänker bara på alla som har duntäcken och kuddar, tänk så sjukt mycket dun som gått åt och hur sanslöst många fåglar som har fått lida.

Mamma trodde att de dödade fåglarna innan man tog, men jag vet inte vad jag själv trodde. Men jag trodde i alla fall inte att de stackars fåglarna kom till skada. Jag är riktigt upprörd nu, att jag själv gynnat skiten.  Jag hatar spindlar, jag dödar dem alltid om jag kan / vågar men jag gör det fort. Jag kommer ihåg när vi var små och idioter drog av ben från levande spindlar, jag tycker att det är fruktansvärt. Såklart ska man inte döda spindlarna men jag tycker personligen att det är värre om de plågas.

När jag var på Filippinerna första gången så skulle jag duscha när vi var på Boracay och då kom det in en liten ödla till mig. Jag skulle fånga den under en vatten skopa så att den inte skulle drunkna. Men jag råkade bryta benet på den, jag vet inte hur men måste tilllägga att den var minimal. Men jag fick sådan panik och dödade den direkt. För jag tycker att det var bättre att en dog än att den skulle lida.

Djurplågeri är verkligen omänskligt. Björnhets, de drar ut alla björnens tänder och klor helt utan bedövning och binder sedan den totalt försvarslösa björnen vid en påle. Så hetsar de kamphundar på björnarna som alltid drabbas utav allvarliga skador. Tänk vilket psyke de får, helt jävla otroligt att människor tycker det är roande?

 

På filippinerna är det supervanligt med tuppfäktning. Jag hatar tuppar och höns men inte fan är det okej för det. Jag blir verkligen upprörd av sådant. Jag skulle ju hellre gå på bio och kolla på en film eller något än att kolla på djur som plågas. Det är jobbigt nog att se på lejon som fäller zebror på animal planet, men de gör det ju endast för sin egen överlevnad.


Kommentarer
Postat av: caamyy

Nää de är fan inte okej asså :S

2009-02-01 @ 16:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0