Hemma igen

Igår på  manilas flygplats eller i förrgår i svensk tid så var jag dramaqueen nr 1. Jag hade just flippat på min familj och var vansinnig och gick själv och fick betala alla extra avgifter själv, fett onajs. När jag sedan hade missat att fylla i en fucking jävla lapp så brast det för mig och ja började störtlipa, för jag var arg, trött och längtade hem. Så jag gick runt där såg sjukt sur ut och tårarna forsade och alla filippinska barn glodde sönder. Spännande måste jag säga endå. Men resan till amsterdam gick bra dock tog den 2 timmar längre än vanligt så det tog riktigt lång tid, och jag fick sitta ensam brevid en filippin och resten av min family satt pa samma rad., Såklart fick jag inte sova en blund utan tittade på en 7 filmer tror jag. Wild Child var bra, killen i filmen asså, drool. Alex Pettyfer najs kille..



Var i Amsterdam i två timmar  eller något käkade lite tog sedan planet hem till Sverige, bakom oss satt fula heltatuerade skumma typer. Jag tjuvlyssnade lite de vsade sig att de var ett band som hade varit på ett gigg. Ingen scary terrorist framför mig nu denna gången i alla fall. Men väl hemma på landvetter började det gå utför för lilla Emma Johansson som då hade  vart uppe i dryga 24 timmar.


Jag går fram till en tullsnubbe en asiat och när han öppnar munnen så hör jag att han pratar sanslöst grov göteborska, kändes mycket konstigt. Jag hade i alla fall 5500 pesos kvar som jag hade velat växla tillbaka på forex så jag frågade honom om det var öppet. (När man växlat på forex får man växla tillbaka gratis sedan, och banken tar inte pesos.) Men för att komma till forex var jag tvungen att gå ut genom tullen och om jag inte gjorde det fick jag inte lov att gå in igen. Jag frågade om det var okej om min sis och min pappa tog ut mina väskor. Han svarade att det var okej men att dom kan bli stoppade men känner jag mig säker så kunde jag gå. Smart som jag är tänkte jag , ja jag har inget knark i min väska så jag drar och växlar pengar och mamma gick för att hämta bilen i snön.

Bara det att forex var stängt, men inte nog med de. Jag såg pappa och julle genom en glasruta och de kom aldrig de var kvar sist av alla och jag såg  att de letade efter en vecka. Ropade på pappa så visade det sig att idioterna hade tappat bort min väska. Holy moses vad det brast för mig igen. Jag var så fruktansvärt förbannad. Jag hade min nya röda väska med viktiga saker . Men mina ansiktssaker och kläder var i den andra. Och inte nog med det. När jag väl kommer in i bilen och sätter på min mobil. Då fick jag bara 8 sms som var skickade igår. Jag blev sanslöst upprörd då också. Jag väntade ju på en hemskt massa sms.


I morse innan jag gick till skolan så ringde jag telia. (jag hade haft min mobil avstängd i 4 veckor) Han sa att smsen bara hänger i luften i 3 dagar sedan så försvinner dom. BLEV JAG SUR DÅ TROR DU ? Jag väntade ju fan på massa sms. Så om du skickat sms till mig mellan den 21/12 och den 15/1 så har jag tyvärr inte fått det.

Men min älskade väska kom med en taxi idag och jag ska åka till stan och växla på forex nu i veckan så det mesta löste sig endå. Var i skolan idag, meningslöst. Det enda bra var att jag träffade Camy men annars är min klass inte något att hänga i granen om man säger så.

Nu orkar jag inte skriva mer just nu det är så jobbigt att skriva med å ä ö nu jag är van vid o och a.

Kommentarer
Postat av: caaammyy

emma andas :D sköönt att du är hemma igen iaf :) <3<3

2009-01-19 @ 22:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0