090219

Hejsan, nu har jag haft matte. Det är ett ämne som bara blir tråkigare och tråkigare, jag orkar skam inte vara seriös längre. Jag är i skolan själv nu, Camy dissade mig idag nog snällt. Men jag har pratat med mina klassisar idag och dom har pratat med mig. Trevligt värre. Nu har vi klassråd och jag och Sandra är ju elevrådsreprentanter, men vi har inte vart på ett enda möte än, nog seriöst. Det kommer inte att bli någont seriöst klassråd idag för vi har inte någon lärare. Alla utan jag pluggar nu på engelskaglosorna.

Idag ska jag till Stenungsund efter skolan och klacka om Julles skor, jag har råkat göra sönder klacken. Jag hade tappat den, men det märkte jag inte ens själv. Efter Stenungsund ska jag hem sedan ska jag med pappa till gymet. Han ska fixa ett nyttt gymkort till mig för det gick ut den 26e januari. Men jag kan ju säga att jag inte täker betala sån skit själv, det är ju extremt tråkigt där. Men efter träningen så ska jag sola, det ser jag verkligen fram emot. Jag har inte råd egentligen, men jag känner att jag måste sola. Jag såg nämligen idag att jag har tappat all färg i ansiktet, men magen är ganska brun och benen är ganska bruna. Men det är tyvärr inte ställen som syns. Jag har inte ens varit hemma speciellt länge, igår var det en månad sedan jag kom hem till kalla Sverige. I normala fall solar man ju naken eller i string, men jag har bränt mig så jag har fått brännskador så jag måste sola med heltäckande trosor. Nog kul med världens vitaste ass.

Om tretton timmar så tar mina sms slut, nog roligt. Och så ska jag betala min mobilräkning i dagarna också. Tro inte att jag har abonnemang eller något sådant. Utan när jag i mars förra året blev kär i min nyvarande mobil så hade jag inte 4500 eller vad den nu kostade. Så jag fjäskade för min kära mamma att hon skulle skriva den på sig och så att jag smartie själv skulle ha den på avbetalning, 250 kr i månaden i 24 månader. Det var nog det dummaste jag gjort i hela mitt liv. Om du räknar ut 24*250 så ser du snabbt att det inte var så ekonomiskt. Inte det att min mobil är värd pengarna heller. Den första jag hade var inne två gånger sedan fick jag en ny likadan och den är nu inne för andra gången. Och garantin var bara i 12 månader så snart blir de dyrt att lämna in den.

Ha de king, som Bollnäs Martin skulle ha sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0