222 DAGAR KVAR !

Såg att detta är mitt 222:e inlägg efter jag skrivit rubriken. Idag är en bra dag borde nästan gå och köpa en trisslott.

Vårdcentralen har en galet hög medelålder. Jag fick en tid redan halv elva hos en sjuksköterska där. Jag kommer dit och ser direkt att det kommer bli en härlig väntetid. Men jag tror inte jag fick vänta mer än 20 minuter innan jag kom in. Men när jag väl kom in så tyckte hon såklart att jag skulle gå till en doktor, så fick gå ut och sätta mig tillsammans med 23 80+are, en 40-45 åring och en tjej på 20 år. Det var verkligen fruktansvärt jag var rastlös och fick efter kanske en halvtimma gå in i ett rum, där satt jag i en kvart sedan blev jag trött och la mig ner. Efter en halvtimma tänkte jag detta måste räcka, de har glömt mig jag måste tillbaka till banken!!! Så jag gick ut där lite fint så kom Mia förbi, en sjuksköterska jag känner, jag sa att de hade glömt mig. Men de hade de inte, de hade bara lite mycket att göra så efter ytterligare en kvart så kom doktorn in. Han tittade på mina ögon, tyckte att mina symptom var konstiga, sen tog han fram ett förstoringsglas och konstaterade att jag hade en infektion och skulle få antibiotika. HAPPY DAY, tänkte jag helgen är förstörd. Sen slogs jag av tanken att jag lika gärna kan börja käka pencillinet på söndagen. Men Camilla hittade på internet att det inte var farligt ihop med alkohol så min helg blev inte förstörd alls.

Jag har nu röjt ut hela min garderob (den där jag bara lägger in allt när jag inte orkar sortera det), och orkar inte lägga in det igen. Det är så himla tråkigt. Mina föräldrar kommer inte hem förrän nio så känner jag mig själv så kommer jag trycka in allt igen ungefär en kvart innan.

När jag fyllde år så fick jag en så himla fin present av Linn, hon hade på internet gjort en bilderbok med bilder som på något sätt kopplade samman våran vänskap och mitt liv. Det var bilder på bland annat Flingan, Ebba, Kalle, Isadora och från min och Linns resa till Filippinerna. Så grymt fin är den. Jag funderar på att göra något liknande, jag har en gång gjort en kalender, men de blir ju gamla så det är bättre med en bilderbok. Det hade varit så himla roligt att göra en bilderbok med bilder på alla jag tycker om, men boken kommer bli tjock. Får ta och fixa det när jag får pengar. Men det kan jag verkligen rekomendera att ge bort en sådan bok´. Jag blev väldigt glad och att de var en riktigt SNYYYYYYYYGG bild på mig själv som framsida gör inte saken sämre ;)

Efter praktiken så tog jag med mig Kalle ut och la mig och solade på balkongen. Han var supermysig och solade först kloss intill mig sen blev han varm och skulle ha huvudet under min mage, fattar inte hur han tänkte. Han gillar trånga utrymmen, han gillar att ligga under armen så man nästan mosar honom :) Men han är söt, men efter ett tag blev jag rädd han skulle få solsting så då tog jag in honom :)













Kalle fyller 9 år den  21 augusti så han är ganska gammal. Jag fick honom på min födelsedag den 7 december på min 9 ÅRSDAG !!! Så min lilla Kalle är nästan kult, han har varit med om en hel del också. Funderar på om jag nu någon dag i helgen ska ta med mig honom i sele upp till vattentornet. Vi brukade leka där i våra yngre dagar jag och Kalle <3
Jag blev såhär GLAD när jag fick honom, mitt första alldeles egna djur.
 


SÅhär peppad är jag på att ta hand om alla kläder som numera ligger utdragna på golvet....



<3

Kommentarer
Postat av: linnsan

hihi, tack kompis! fina kort , den sista bilden ser du ut som din mamma! pusshey

2009-04-29 @ 21:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0