Hej bonde

Ja det är nog ganska svårt att förstå att jag Emma Rebecka Johansson endast 17 år gammal också har gått på bonneskola, men faktiskt det har jag hela 3 månader utav mitt liv så gick jag på en lantbruksskola och bodde på internat. Tro aldrig att jag gick där för att bli bonde, nej nej jag gillade tanken av att hålla på med smådjur. Visst låter det otroligt mysigt? Få pyssla om små söta djur under lektionstid-. Jo det tyckte jag med, men i början av ettan så fick man inte göra något utav de jag hade sett fram emot att göra. Men men det var inte det jag skulle skriva om.

Jag ska skriva om mitt första möte med djuren nu sen jag flyttade från city till bonneland. Och det får gå fort för jag känner att jag inte mår så bra längre- . Men i alla fall jag har satt på en häst täcket, något man aldrig skulle tro man skulle sakna?= Jag älskade tidigare sommaren när Flingan gick "naken". Men grymt mysit var det faktiskt att sätta på killen täcket. Sen så nu det bästa.- Camilla skulle visa mig hur man plockar ägg. Åh herre min skapare, jag ska göra detta i morgon vi får se hur det går. ! Jag är så in i helvete rädd för fåglar bara, hellst höns. Men ops nu ett litet avbrott. Någon kom just in i huset och svarar ej på mina HEJ. HJÄLP-. Oj nu svara hon de va Camy , tuur. Men i alla fall hönor är scary, och ligger hönorna och värper så ska man med sina händer putta bort dom, tro fan dom kommer hugga efter mig.. Så kom mina päron som hade handlat åt oss förbi. Pappa skrattade sönder åt mig, och sa hela tiden bonde söker fru. Plus att min mössa såg ut som en kotte. Inte snällt. Pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0