Dödsfall

Frågan är hur kul är det egentligen att läsa om hönor? Säkert hur tråkigt som hellst, men de händer fan grejer.

När jag tänkte sova en liten sväng och se på ballar av stål knackar det på dörren och en tant vill ha ägg. Jag säger att jag ska plocka om en halvtimma och att hon kanske kan komma tillbaka? Annars har jag ett  18 fack som är halvfullt. Men nej hon ber mig ogenerat gå ut nu istället. Så de va bara till att dra på bonnekläderna och gå ut och plocka. Jag blev irriterad men när hon sedan säger att hon vill ha bruna ägg blir jag vansinnig. Men service minded som jag är så visar jag inget utan plockar bara fram de förbannade bruna äggen till henne. Sen har det kommit fler kunder och fått mig att plocka mer, men vad gör man inte. Jag älskar ju hönor, noooooooooooooooooooooooooooot.

Men så sa Camilla i morse att vi ska ha 3 fulla 18 fack som är bokade tills idag och sen ytterligare 2 18 fack som ska hämtas antingen idag eller i morgon. Jag la dem i påsar och skrev namn på och även vilken dag de skulle hämtas. Nu när jag skulle kolla om någon hämtat äggen ser jag att någon jävla idiot har tagit en kartong ur varje påse. Fan vad alla har dyslexi här i världen. Galet mycket ägg har det gått idag.- Tog in alla djuren idag det finns inget sötare än shettisar, tänk och ha några sådana hemma bara att titta på. Man blir så glad av dem de är de sötaste som finns,

Och katten Mysis heter tydligen Ludde, men han lyssnar på Mysis de är sötare :) Han är kelsjuk jag får inte vara ifred en sekund :D'

Fan vad upprörd jag är över äggstölden, de har säkert betalat men endå. Och det var ett dödsfall här i bonneland idag också. När jag gick till hönorna  2 timmar efter jag tidigare hade plockat ägg så låg det en död höna på marken. Och en annan höna började tugga på den.  Snäll kompis. (Jag krossade ett ägg, visste ej vart jag skulle lägga de så la de vid grinden när jag är klar så är de borta de  hade käkat upp de, tänk och käka sina barn.) Och vad gjorde jag när jag hittade liket= Tuff som jag är. Jo jag sa till den 12  åriga tjejen som rider Doris att ringa sin mamma. Så hennes pappa kom och tog bort den. Ska aldrig gnälla över att killar är mentalt efterbliva, inte för att de inte är de utan för att nu har jag kommit på va de är bra på. Som tjej är det helt okej och vara rädd för hemska saker, då säger man bara till en kille så tar han bara bort det. Helt underbart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0