Dag 1 i bonneland

Klockan är nu runt tolv och det är lov så antingen sover man eller så gick man precis upp.- Men inte här inte, livet på bonngården började tidigt. Det började med att Camys klocka ringde riktigt tidigt så vaknade jag eller vakna och vakna är synd att säga för jag har knappt sovit något. Har haft feber/frossa/svettningar. Men de försvann sen och då var det bara varmt, fick lite ångest ett tag där. Men i alla fall så gick hon upp efter ett tag så gjorde hon allt som tur var och jag fick ligga kvar i sängen. Jag mår inte bra än, men hoppas jag orkar hjälpa henne i morgon kanske. Men tro inte jag har slappat hela dagen för det, nej nej jag har plockat ägg. Och då snackar vi inte 10 ägg utan mer 100. Jag kan inte mer ord beskriva hur det var, det var verkligen helt fruktansvärt. Jag är rädd för alla fåglar men just höns fyfan, så är jag inne i ett jävla rum när de är hur mycket hönor som hellt. Närgångna sådana, galet. Gud vad arga dom blev när jag tod deras ägg, en blev helt vansinning jag blev livrädd. Det gav värsta adrenalinkicken att plocka ägg.- Det värsta är att jag strax ska ut igen och plocka :S

Efter äggplockandet skulle de också tvättas och sedan läggas i kartonger för det var beställningar på dem. Så det gjorde jag och det var ett evighetsjobb.





Sedan skulle jag gå ut till vägen och hämta passeradetomater av mamma för jag ska göra mat sen hade jag tänkt. Så går jag ner till busskuren det ösregnar så jag har en reflexjacka (ja Camilla jag lånade din jacka), mössa för att inte bli blöt och gummistövlar och förstås osminkad. Kan kanske inte säga att jag kände mig så himla snygg. Tro fan att det kör förbi massa bilar och alla glor, så himla pinsamt jag ville bara sjunka genom jorden. Men en bra sak, de finns bara två människor som jag påriktigt inte hade klarat av att möta. Men den ena sitter antagligen hemma och spelar data och den andra jobbar. Så det var det, jag hade blivit mobbad till döds av dem. Men men så sätter jag mig i en busskur och håller utkik efter mammas blåa bil, så stannar det en mercedes cab breid mig jag tänkte du driver med mig. Jag fick ångest som tusan, men de visade sig att de var mammas chefs bil så mamma var där i som tur var. Men också hon mobbade mig för min outfit, då är det allvarligt.

Katten i huset kom och gosade med mig förut i sängen myspys. en superfin grå as tung och stor katt. När den går låter det som det kommer en hund. Du vet med lite hårdare trampdynor och sen klorna som slår i golvet,

Och idag fyller pappa 40 så jag ska nog hem i morrn, vet dock inte vad jag ska köpa än:P

Nu är jag helt slut jag ska nog sova lite nu, jag har inte sovit något alls nästan i natt.

pusseli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0