Bonneland

Det händer för mycket här ¨på landet för att jag ska ha tid att hålla omvärlden uppdaterad. Men dag två var det översvämning hos hönorna. De har en automatisk vattenkopp och något köttskaft till höna hade väl tryckt på den för hårt så den hade stått på och runnit i flera timmar, herre gud vad vatten det var överallt. Det var inte lite jobbigt om man säger så. Och sen idag var det ett dödsfall till, närmare bestämt 50 % av tuppbeståndet. Det fanns bara två tuppar till en massa hönor och nu finns det bara en. Vi har haft så himla mycket ägggköpare här nu i påskruschen. Annars så flyter det på bra här på landet. Jag och Camcam klarar oss galant och lagar mat och sånt. Men man sunkar ner sig när man bor såhär. Igår red jag killen, jag har inte ridit på as länge. Så himla roligt jag skulle seriöst vilja börja rida på typ ridskola igen :)

Och det är sådant underbart väder ute, då är det kul att hålla på med djur. Men regnar de är det ingen dans på rosor.
GLAD PÅSK !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0