Måndag

Studiedag idag , happy hour. Okej kanske inte men  det var okej. Träffade Lollo, mycket trevligt:)

Har köpt mig ett rosa bandet idag också, duktigt :) Det är ju mordernt med rosabandet prylar nu, var på almölivs det fanns till och med morötter och cornflakes som var rosa bandet på. Brabrabra! Var i på stenungstorg med mamma, jag gjorde inte slut på en krona. Jag hittade verkligen inget av värde. Jag hatar höstkläder!

I morgon har jag sovmorgon till kvart över tio, sköönt! Sen ska jag på julbord, är inte så sugen på julmat nu i oktober egentligen men vad gör man inte.

Om fyra dagar får jag gratis sms igen!! Lovely :)  Idag släpptes biljetterna till Metallica tror jag, jag ville jättegärna gå! Men jag hade ingen att gå med och nu är biljetterna slut också:/ 



Läste en artikel igår där de stod att en kille 21 år f.d ruggbyspelare hade brytit ryggen och blivit förlamad, han hade tappat livslusten. Han ville bara dö, han hade försökt ta sitt liv tre gånger. Så hans föräldrar körde honnom till en självmordsklinik.
 
Nu riskerar de att få 14 års fängelse. Jag tycker att de är sjukt, tänk att vara fången i sin egen kropp. Inte ens kunna äta själv tro fan att stackaren ville dö. Hellst om man har levt ett vanligt liv innan och sedan blir förlamad för resten av sitt liv. Jag tycker att hans föräldrar gjorde rätt, är de bättre att han tar livet av sig själv?  Jag tycker att vi i Sverige borde ha rätt till dödshjälp.

Jag tycker såklart inte att de ska vara så att du kan gå dit och be om att bli avlivad för att du har en dålig dag direkt. Men de som lider, till exempel gamla som endå kommer dö de är väl bättre de dör utan att lida? Eller om du blir förlamad och inte längre vill leva.

Jag tog upp det vid matbordet igår min mamma är jätte anti dödshjälp och sa att hon inte hade kört mig till en självmordsklinik om jag blev förlamad med anldedningen till att om jag lever har hon mig kvar. Trots att det är emot min vilja är det rätt? Att hon har kvar mig för sin skull när jag inte vill något hellre än att dö?
Man avlivar djur hej vildt om de är sjuka och inte ska lida eller ibland till och med för att de har tröttnat på dem. De är sjukt. Vad tycker du ?

Nej nu måste jag plugga puss tjing

Kommentarer
Postat av: Carl

HAHAAHHA du är ju körd x)!!

Men du har en viss poäng ändå. Skjut av dom gamla så blir det mer plats till oss yngre ^^

2008-10-20 @ 21:34:16
URL: http://carlandersson.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Ofta du vill gå på Metallica. Vilka killar är det som ska dit å se? Ser ingen annan anledning till att du skulle lyssna på dom Emma, tell me, :P

2008-10-21 @ 22:58:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0